Consultatie

proceduri-stomatologice clinica stomatologieConsultaţia stomatologică reprezintă evaluarea statusului dentar si al mucoaselor cavitaţii orale, pe baza careia se va stabili diagnosticul individual şi un plan de tratament corect, pentru fiecare pacient în parte.

În cadrul consultaţiei stomatologice primare, pacientul va completa fişa individuală de consultaţie, prin care medicul dentist va primi informaţii legate de istoricul medical al pacientului (alergii, boli cronice, intervenţii medicale sau operaţii, afecţiuni sau predispoziţii genetice).

Obiectivul consultaţiei stomatologice este cunoşterea reciproca medic-pacient, cunoaşterea nevoilor pacientului, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung, şi a preferinţelor acestuia referitoare la tratament.

În funcţie de diagnosticul şi doleanţele pacientului, împrereuna vor elabora un plan de tratament ideal, adaptat fiecarui caz clinic în parte.
Tot in cadrul consultaţiei se va întocmi şi realiza planul de tratament se vor discuta preţurile estimative.

Clinica Dentana CAS – Bucureşt

Modele de studiu

modele clinica stomatologieModelele de studiu reprezintă situaţia precisă din cavitatea bucală a pacientului şi sunt obţinute prin turnarea unor gipsuri speciale (iniţial fluide) în amprentele dentare. (link catre amprente)

Turnarea modelelor este realizată de către tehnicienii noştri dentari, în carul laboratorului dentar Dentana Cas, aflat în aceeaşi incintă. Tehnicianul dentar primeşte de la cabinet amprentele dentare, (link catre amprente) în care se toarnă gips special, de consistenta fluidă, care are o precizie şi o fidelitate deosebită. Dupa întărirea gipsului, se îndeparteaza amprentele cu grijă.

Modelele de studiu folosesc medicului dentist pentru a stabili diagnosticul (poate fi studiată şi analizată ocluzia (muşcatura) pacientului şi tipurile de mişcări pe care acesta le face) şi elabora planul de tratament. Modelele de studiu sunt de un real folos si tehnicienilor dentari in laborator, furnizandu-le multe informatii utile.

Tratament dental de urgență

urgenta clinica stomatologieMotivul cel mai frecvent întâlnit pentru care pacientul se prezintă la cabinetul dentar este durerea dentară. În majoritatea cazurilor, tratamentul dentar de urgenţă ameliorează sau duce la dispariţia completă a durerii, elimină şi tratează cauzele. Cu cât se va acţiona mai repede, cu atât vor exista mai multe şanse de a salva dintele, înainte ca infecţia să se extindă. În general, cea mai frecventă cauză a durerii dentare este infecţia însoţită de febră, dureri foarte mari, umflarea zonei respective.

Cum ştim dacă avem nevoie de tratament dentar de urgenţă?

tratament-dental-urgenta_clip_image_002 clinica stomatologie

1. Daca dintele doare foarte tare, durerea nu mai cedează cu antialgice, este pulsatila (pulsează în rimul inimii), durerea se intensifică atunci când pacientul stă jos sau se apleacă, când dintele intră în contact cu alimente sau bauturi reci sau calde, se umfla  gingia sau obrazul.

Toate aceste simptome duc la dignosticul de PULPITA ACUTA.
Atunci când pacientul se va prezenta la clinica Dentana CAS, medicul dentist va efectua tratamentul de urgenţă, ce constă în curăţarea cavităţii şi aplicarea unui pansament calmant şi a unei obturatii (plombe) temporare. La urmatoarea şedinţă medicul stomatolog va efectua extirparea vitală (nervul dintelui cu pulpita va fi îndepartat apoi obturat).

Daca durerea este foarte persistentă, uneori însoţită de febră, iar în dreptul rădăcinii dintelui în cauză, gingia este roşie şi dureroasă, este vorba despre PARODONTITA APICALA ACUTA.

Aceasta afecţiune reprezinta infectarea apexului (vârfului rădăcinii dintelui), în urma unui traumatism sau proces infecţios, şi poate fi tratat prin drenaj endodontic şi/sau rezecţie apicala.

ABCESUL DENTAR

tratament-dental-urgenta_clip_image_003 clinica stomatologieAbcesul poate aparea pe gingia din dreptul apexului (vârfului rădăcinii dinţilor) sau în spaţiul dintre gingie şi dinte.

Abcesul dentar acut se manifestă printr-o inflamaţie localizată, o colecţie de puroi, ţesutul care acoperă abcesul fiind roşu şi congestionat, iar starea generală a pacientului poate fi alterata: durere, febră, frisoane, tahicardie. Atunci când pacientul se va prezenta la noi la clinică, medicul dentist va inciza şi drena abcesul purulent. În funcţie de fiecare caz clinic, se poate continua cu tratarea dintelui sau cu extractia acestuia.

PERICORONARITA

tratament-pericoronarita clinica stomatologiePericoronarita reprezintă o infecţie aparută în urma dificultăţilor de erupţie dentară. Dintele ce urmează să erupă fie nu are suficient spaţiu, fie este acoperit de o porţiune de tesut sub care ramân blocate resturi alimentare.
Afecţiunea  este minoră şi apare cel mai adesea în cazul molarilor de minte. Simptomele pot include durere, gust şi miros neplacut, inflamaţie şi imposibilitatea de a deschide gura.
Atunci când pacientul se va prezenta la clinica Dentana CAS, medicul dentist va efectua tratamentul antiinflamator (link), incizie si drenaj (link).

Hemoragia postextracţională apare la 2-4 zile de la extractie, poate fi spontană sau provocată de un traumatism. Atunci când pacientul se va prezenta la clinica noastră, medicul dentist va toaleta alveola, va îndeparta cheagurile şi va spăla cu apă oxigenată sau cu ser fiziologic, va sutura (sutura nu este indicată în cazul în care mucoasa este inflamată, tumefiată, sau cand există procese septice evolutive în alveola), şi dacă este cazul va chiureta alveola dentară (spaţiul în care a fost inserat dintele).

ALVEOLITA

tratament-alveolita clinica stomatologie
Alveolita reprezinta o afecţiune infecţioasă şi este localizată în locul de unde a fost extras un dinte. În mod normal, dupa extracţie, în locul dintelui se va forma un cheag de sânge care vindecă şi apără alveola de factorii microbieni din cavitatea orală. Atunci când acest cheag nu se formează sau se infectează, se produce alveolita. Atunci când pacientul se va prezenta la clinica Dentana CAS, medicul dentist va efectua tratamentul de urgenţă cu spalaturi, conuri antibiotice,  chiuretaj, dacă este cazul.

TRAUMATISME DENTO-ALVEOLARE

tratament-dental-urgenta_clip_image_006 clinica stomatologieAvulsia dentara reprezinta extracţia accidentală a unui dinte din alveola sa.
Dacă dintele este permanent se poate încerca replantarea sa, iar daca dintele este temporar (de lapte), replantarea nu este necesară.

În cazul unei avulsii, dintele poate fi recuperat şi reintegrat pe arcada dentră. Înainte de a junge la clinica stomatologica, apucaţi dintele de coroană, clatiti-l usor cu apa şi repozitionati-l pe arcada, sau până ajungeti la cabinetul dentar  il puteti tine in lapte sau apa cu putina sare. Replantarea dintelui este posibila doar dacă dintele nu este afectat, in limita a 30-60 de minute de la accident.

EXAMEN PERIODIC ORAL

examen-periodic clinica stomatologieExamenul oral periodic este bine sa fie efectuat o data la 6 luni, pentru a putea preveni sau combate din timp unele afecţiuni ce pot aparea, sau au apărut între timp.
Scopul acestei examinari orale periodice este de preveni durerea şi alte simptome ce apar în urma ignorării afecţiunilor minore cum ar fi caria dentară incipientă, sau complicate – pierderea dinţilor şi migrarea vecinilor pe locul edentaţiei.

În cadrul examenului oral periodic, medicul stomatolog va reevalua statusul dentar, dacă este cazul va formula un nou dignostic şi un nou plan de tratament.