Consultație parodontologie

consultatie-parodontologie_clip_image_022 clinica stomatologie

În cadrul consultaţiei parodontologice, medicul stomatolog va evalua statusul dentar, va cerceta cauzele care au favorizat apariţia retracţiei gingivale sau a resorbţiei osoase. Va stabili care dinţi sunt mobili , şi gradul acestora de mobilitate. Medicii clinicii Dentana CAS vor stabili un plan de tratament etapizat, de asemenea, le vor explica pacienţilor cum va decurge tratamentul, cum vor fi eliminate cauzele şi cum vor fi tratate efectele acestor probleme orale.

Bolile parodontale sunt afecţiuni ale gingiilor şi parodonţiului (ţesutul care leagă dinţii de structurile osoase învecinate) şi care apar datorită inserării, în timp, în şantul gingival (locul dintre dinte şi gingie) a bacteriilor şi tartrului. Daca aceste cauze nu sunt îndepartate la timp printr-o igienizare corectă pot apărea distrugeri ale gingiilor, parodonţiului şi a osului în care se insera dintele.

Afecţiunile parodontale sunt, în majoritatea cazurilor, depistate în cadrul consultaţiei parodontologice. În cadrul clinicii Dentana CAS , acest examen se realizează de către medicul dentist, care măsoară cu sonda parodontală adancimea şantului subgingival; un şant care sângerează şi este mai adanc de 3 mm ne indică aparitia unei boli parodontale.

Forma de început a acestor afecţiuni se numeste gingivită şi dacă nu este tratată corespunzator evolueaza spre parodontită marginală şi apoi spre parodontită marginală profundă care afecteaza ireversibil structurile din jur şi care duce la pierderea iminentă a dinţilor, chiar dacă aceştia structural sunt sănătosi.

Imobilizare dinți parodontotici bară compozit armată

imobilizare-dinti-parodontici clinica stomatologie

De cele mai multe ori, în cazul bolilor parodontale mobilitatea dinţilor creşte considerabil, fiind necesară mobilizare a dinţilor parodontotici, pentru a prelungi existenţa dinţilor pe arcada dentară.
Acesta reprezintă un mijloc de reechilibrare funcţională şi are ca scop consolidarea multidirecională a dinţilor parodontotici, într-un grup pluridentar care să se opună forţelor nocive din timpul masticaţiei.

Imobilizarea dinţilor mobili se va realiza de către medicii stomatologi din cadrul clinicii Dentana CAS, după ce au fost efectuate celelalte tratamente parodontale: detartraj, aplicaţii locale cu substanţe antimicrobiene şi antiinflamatorii şi alte tratamente dacă este cazul.

Imobilizarea dinţilor parodontotici poate fi temporară (2-6 luni) sau permanentă.

Aceste metode de tratament ajută la stabilizarea funcţională şi ocluzală a dinţilor mobili. Imobilizarea dinţilor mobili prin bară de compozit armată se realizează în cabinetul dentar, de către medicul dentist care uneşte dinţii mobili printr-o bară de compozit fizionomică, armată cu o tijă metalică sau cu fibra de sticla.

Chiuretaj subgingival

chiuretaj-subgingival_clip_image_023 clinica stomatologie

Daca factorii care au dus la gingivită nu sunt îndepartaţi la timp, aceasta poate duce
la imbolnăvirea parodonţiului, la care se impun tratamente mai ample: chiuretaj subgingival, chiuretaj chirurgical, tratament medicamentos şi imobilizarea cu bară de compozit armată. linkuri

Chiuretajul subgingival constă în curăţarea şanţului subgingival de tartru şi placă bacteriană, cu ajutorul chiuretelor parodontale. Această procedură se realizează cu anestezie locală, în mai multe şedinte împarţite pe câte un cadran. Chiuretajul chirurgical este o procedura mai amplă care implică dezgolirea chirurgicală a radacinii dinţilor şi care este insoţita de tratament antibiotic.